duminică, 9 ianuarie 2022

,,Gânduri de Crăciun”, 2021

 

   A apărut de Crăciunul anului 2021, un prim număr al revistei Centrului Medical ,,Cristian Șerban” de la Buziaș. O inițiativă insolită pentru o unitate medicală, dar binevenită – cred – pentru medicii și pacienții, care sunt internați aici, pentru educație și recuperare medicală. Dincolo de teama internării, aici găsești o atmosferă familială, plină de căldură și înțelegere, dar și personal dedicat profesiei. Și astfel cred că a apărut și această publicație în 32 de pagini.

    Din sumar am reținut două contribuții iscălite de prof. univ. dr. Viorel Șerban, ,,Istoria Centrului medical «Cristian Șerban»” și ,,Călătorii prin mâl și ceață (fragment de roman)”.

    O rubrică este dedicată educației medicale în paginile ,,Actualități în diabetul zaharat, tip 1”. Avem consemnate și mărturii ale pacienților, de ieri și de astăzi, unii ajunși chiar medici diabetologi. Am reținut sfârșitul unei astfel de mărturisiri care face trimitere la Dumnezeu. Astfel, Camelia: în articolul: ,,Diabetul – inamic sau aliat” ne spune: ,,Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru că mi-a dat inţelepciune şi tărie ca să mă pot alia cu această boală şi iată că, după 16 ani de vechime, nu am complicaţii. Cred că o viaţă trăită cu credinţă în Dumnezeu este mult mai adevărată.J᾽᾽(p. 18).

 Publicația poate fi citită accesând link-ul: https://drive.google.com/file/d/1vO5p2AJGBRadqy0iKeKOMpfOVIJHVMX_/view?fbclid=IwAR2CVnDry06lOrvovNrwlCMibAyDQKf1AIqSgahPMC521ORBcNbeWG-RXgI.