marți, 5 februarie 2019

,,VeDeta” nr. 1 / 2019


   A apărut un nou număr al revistei școlare ,,VeDeta”. Editată de Liceul Tehnologic ,,Sfântul Nicolae” din Deta și condusă de prof. Anca Luminița Eftenie în calitate de redactor-șef, publicația oferă în cuprinsul a 48 de pagini o bogată și diversificată paletă de rubrici, unele preluate din jurnalismul cultural: ,,Editorial”, ,,Interviu”, ,,Rebus”, ,,Epigrame” altele din cel școlar: ,,Pagina viitorilor absolvenți”, ,,Creații literare” (și în limba franceză și engleză), ,,Fișă biografică”, desene, ,,Pagina de Informatică”, ,,Din activitățile noastre” ș. a..
       Revista este realizată de un Colectiv editorial format din 12 profesori și 26 elevi fiecare cu rolul și rostul lui bine definit: cordonatori, grafică, redactori, informatician și colaboratori).
    Editorialul acestui număr, ,,Dragi cititori și colaboratori” este iscălit de prof. Anca Luminița Eftenie. Din acest articol de fond răzbate un adevărat crez literar al truditorului acestei reviste: ,,…O revistă, fie ea și școlară, presupune, în primul rând pasiune, multă muncă, perseverență, dar și alegerea unui colectiv dedicat și condus de înalte valori morale, respectiv de o cultură generală solidă, care să colaboreze dezinteresat” (p. 3).
     Interviul a fost acordat de prof. Simona Rădoi, director adjunct al Liceului din Deta elevei Giorici Vesna. Din cadrul acestui dialog aflăm despre rolul dascălului formator de caractere în societatea de astăzi: ,,Rolul principal al unui profesor în dezvoltarea unui copil este să fie un model pentru acesta. Prin comportamentul său, prin întreaga sa personalitate, prin toate acțiunile sale, el este un exemplu pozitiv pentru tinerii învățăcei” (p. 5).
   Prin concept și realizare, revista ,,VeDeta” reușește să ofere atât elevilor, cât și tuturor iubitorilor de presă locală un model de publicație în care activitatea cotidiană școlară se împletește în mod fericit cu originalitatea creaților eleviilor struniți de pedagogi dedicați ,,misiei” lor pe această lume cum ar zice Moșu Dascălu: ,, –  ,,Eu am avut un singur dor în viaţă, să mă fac dascălul neamului meu remas îndărăt. Să fiu şi eu o călăuză neînsemnată, care să arate calea ce duce la lumină... Mulţumesc lui Dumnezeu că în parte mi’a îngăduit să fac poate mai mult decât am visat să fac vreodată... tu vezi,.... ştiu toţi carte, mi’am ajuns ţinta ce mi’am propus să o ajung şi sunt îndestulit... Mi’am făcut datorinţa şi nu aştept în schimb nici ,,mulţam”-ul nici recunoştinţa nimărui... Eu mă simt bogat....”.
  Felicitări prof. Anca Luminița Eftenie, Colectivului Redacțional și tihnă cititorilor în lectura acestei publicații!
Revista poate fi consultată integral la adresa: https://licdeta.files.wordpress.com/2019/02/vedeta12.pdf.