În 6 și 7 octombrie va fi organizat un Referendum
la care suntem chemați să răspundem unei întrebări: ,,Sunteți de acord cu Legea
de revizuire a Constituției României în forma adoptată de Parlament?”.
Răspunsul poate fi dat în două moduri: DA
(Sunt de acord cu Legea de revizuire a Constituției care definește ,,CĂSĂTORIA
ESTE ÎNTRE UN BĂRBAT ȘI O FEMEIE) și NU (ADICĂ NU SUNT DE ACORD).
Din cuvintele de învățătură la Taina Cununiei dar
și cu alte prilejuri am putut lesne observa că familia este de origine divină. În Cartea Facerii din Sfânta
Scriptură ne este ilustrat în cap. 1 modul în care Dumnezeu a creat lumea. La finalul acțiunii creației ni se spun
următoarele: ,,Și a zis Dumnezeu:
<<Să facem om după chipul și după asemănarea Noastră […]>>. Și a
făcut Dumnezeu pe om după chipul lui Dumnezeu; a făcut bărbat și femeie”
(Fac. 1, 26-27).
A văzut Dumnezeu că nu e bine ca omul să fie
singur și i-a făcut un însoțitor pe măsura lui creând-o pe Eva (Fac. 2, 18-24).
Aici ne vom opri la două acțiuni ale lui Dumnezeu: ,,Nu este bine ca omul să
fie singur” (Fac 2, 18) care arată nevoia de comuniune a omului ce se datorează
modelului după care a fost zămislit, acela al Sfintei Treimi. A doua este:
,,…ajutor potrivit pentru el” (Fac. 2, 18) prin care i s-a dat sprijin în
stăpânirea acestei lumi.
Omul poartă așadar pecetea bunătății lui Dumnezeu,
adică sufletul înzestrat cu rațiune simițire și voință liberă, libertate. Cu
prilejul păcatului primilor oameni Adam și Eva, chipul lui Dumnezeu nu a fost
distrus, ci doar alterat: rațiunea s-a întunecat, simțirea s-a pervertit și
voința a slăbit.
Izgonit din Rai, omul a cunoscut greutatea de zi
cu zi, mai mult decât atâtata, durerea: ,,Iar femeii i-a zis: <<Voi înmulți
mereu necazurile tale, mai ales în ziua
sarcinii tale; în dureri vei naște copii;…>>”. Fel de fel de păcate
s-au abătut asupra omului. Din simțirea pervertită a apărut și homosexualitatea dar și zoofilia adică împreunarea sexuală cu
animalele. Amândouă aceste practici au fost pedepsite cu moartea: ,,De se va
culca cineva cu bărbat ca și cu femeie amândoi au făcut nelegiure și să se
omoare că sângele lor asupra lor este” (Lev. 20, 13). Astăzi cei care formează
această minoritate sexuală o
socotesc deteminată de selecția naturală cu urmări nocive asupra persoanei,
națiunii și culturii i-a aparținut. Rupându-se
de propriul său cămin părintesc, chiar numai un homosexual în devenire, el nu
va mai avea nici identitate personală și nici una etnică, nu va ține de o
tradiție și nu se va simți solidar cu nicio cultură. Se dorește crearea în
sufletul tânărului a unei revolte împotriva tradiției familiare și a ordinii
creștine a vieții, care condamnă, amândouă, starea păcătoasă în care ajunge să
se complacă cel în cauză. (Ilie Moldovan, Adolescența, preludiu la poemul iubirii curate, Ediția a II-a,
Editura Reîntregirea, Alba Iulia, 2014, p. 325).
Chiar rupt de Dumnezeu, omul nu a fost abandonat,
ci ,,la plinirea vremii” (Gal. 4, 4) i-a fost trimis un Mântuitor în persoana
lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu: ,,Căci
Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca
oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică” (Ioan 3, 16).
Începutul minunilor Mântuitorului a fost făcut cu prilejul celebrării unei
Cununii în Cana Galileii (Ioan 2, 1-11).
Una din condițiile mântuirii o reprezintă primirea
harului divin prin Sfintele Taine. Nunta
este Taina în care se binecuvintează unirea bărbatului cu femeia, cu trup și
suflet, într-un mod unic (Ion Bria, Tratat
de Teologie Dogmatică și Ecumenică, vol. I, Editura Andreiană, Sibiu, 2009,
p. 371).
Mântuitorul se referă la starea naturală a Nunții
atunci când zice: ,,Și a zis: Pentru
aceea va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va lipi de femeia sa și vor
fi amândoi un trup. Așa încât nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat
Dumnezeu omul să nu despartă (Matei 19, 5-6).
Familia a rămas cu ceea ce a avut de la început și
anume monogamie și orientarea heterosexuală, cu scopul de
a procrea și astfel de a continua creația prin
îmbrățișare plină de dragoste care, după cuvintele din slujba căsătoriei, va
produce rodul trupurilor lor, copii frumoși. (John Breck, Darul sacru al vieții. Tratat de Bioetică,
trad. P. S. Irineu Pop Bistrițeanu, Ediția a II-a revăzută, Editura Patmos,
Cluj-Napoca, 2003, p. 78). Familia a primit la odată cu instituirea Tainei
Cununiei binecuvântarea lui
Dumnezeu.
Finalitatea Căsătoriei o reprezintă ajutorarea
reciprocră, responsabilitate ca
revers al libertății primite, înfrânare
opusă desfrâului, înmulțirea neamului omenesc toate au la bază iubirea dezinteresată și jertfelnică a
soțului fața de soția sa.
În cadrul Sfintei Taine a Cununiei în prima
Rugăciune se face pomenirea unor familii veterotestamentare: ,,[…] Cel ce ai
binecuvântat pe robul tău Avraam și ai
deschis pântecele Sarrei, și l-ai făcut tată al multor neamuri; Cel ce ai
dăruit pe Isaac Rebecăi și ai
binecuvântat nașterea ei; Care ai
însoțit pe Iacov cu Rahela și din ei ai arătat doisprezece patriarhi; Cel
ce ai însoțit pe Iosif cu Asineta și
le-ai dăruit lor prunci pe Efrem și pe Manase; Care ai primit pe Zaharia și pe Elisabeta și le-ai dat prunc pe
Înaintemergătorul;”. Tot așa ,,…dă robilor tăi (N) viață pașnică, lungime de
zile, înțelepciune, dragoste unuia față de altul întru legătura păcii, dar de
prunci, seminție cu viață îndelungată…”.
În lumea satului românesc Dumnezeu este mereu
prezent nu doar în aflarea și alegerea miresei dar și la debutul mesei de nuntă
unde preotul începe rugăciunea Tatăl nostru. Iată doar un fragment păstrat din
alegerea miresei:
,,Nici n-am cules,
Nici n-am ales
Cea mai dalbă floare,
Mândru înfloriroare,
Ci care mi-a dat
Care mi-a însemnat
Bunul Dumnezeu,
Mi-am luat-o eu”.
(Costion Nicolescu, Elemente de teologie țărănească, Editura Vremea XXI, București,
2005, p. 249).
Vorbim așadar, de familia tradițională care primește darurile viețuirii ei de la
Dumnezeu. Valoarea ei stă în iubire, castitate dar și procreere. Ea este mereu
însuflețită și întinerită de darurile credinței ce rodesc într-o morală care promovează valorile absolute ale binelui,
frumosului și adevărului.
De ce mergem la Referendum?
Vom merge la Referendumul din 6-7 octombrie pentru
a vota DA pentru consemnarea expresă
în Constituție a faptului că Căsătoria
se încheie între soț și soție, deci o mărturisire
a familiei tradiționale în care am văzut lumina zilei, în care am crescut
și am ajuns la maturitate. Noi nu suntem fiii hazardului, ci avem părinți: Tată
și Mamă care ne-au oferit lacrimă și zâmbet pentru a putea crește în
sentimentul cald al căminului familiar.
Politizarea unui drept democratic
Am văzut din mass-media, fie electronică, fie
Radio-Tv un asalt împotriva dreptului a 3.000.000 de oameni care au dat semnături
pentru organizarea acestui Referendum. M-am oprit la câteva:
1. Asocierea susținerii familiei tradiționale cu
un partid politic. Aici cei care au formulat acuza nu au luat în considerare
faptul că Biserica în rugăciunea
comună se roagă ,,pentru conducătorii
țării noastre, pentru mai mai-marii orașelor și satelor” indiferent de culoarea politică (!).
2. Asuprirea și chiar ura arătată față de
minoritățile sexuale mărturisită de oponenți ai familiei tradiționale culmea
născuți într-o familie compusă din bărbat și femeie pentru că la rândul lor să
fie căsătoriți nu cu persoane de același sex trădați fiind de existența
copiilor biologici. Nimeni – cred – dintre creștini nu poate urî un păcătos, ci
păcatul în sine.
3. O altă problemă ar fi ,,înbogățirea” peste
noapte a clericilor. O lozincă de acest tip dezvăluie o realitate de invidiat:
o țară cu probleme dar cu oameni cu bani din belșug, ceea ce logic și nu lozincar e de necrezut.
Prin împotrivirea la familia tradițională se
dorește continuarea erodării sufletului românesc. Nu drepturile homesexualilor
îi animă pe potrivnicii familiei formată din bărbat și femeie, ci distrugerea valorilor perene ale neamului. Propaganda se aplică de acum împotriva Bisericii
considerată ,,retrogradă” și fără vreun viitor într-o lume în care se dorește
impunerea genului și nu a persoanei, a sexului fluid care poate trece ușor de
la masculin la feminin și invers.
De aceea, Iubiți credincioși din Birda și Sîngeorge vă îndemn să mergeți în
6-7 octombrie la Referendum și să votați DA pentru apărarea familiei în care am
crescut!
Preot Valentin Bugariu