joi, 25 aprilie 2019

A cincea Denie: Slujba Sf. Patimi a Domnului Hristos


   Din Evanghelie: Ioan 13, 31-38; 14; 15; 16; 17; 18, 1
     ,,Poruncă nouă dau vouă: Să vă iubiți unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, așa și voi să vă iubiți unul pe altul. Întru aceasta vor cunoaște toți cu sunteți ucenicii Mei, dacă veți avea dragoste unii față de alții. […] Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine. Rămâneți în Mine și Eu în voi. Precum mlădița nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viță, tot așa nici voi, dacă nu rămâneți în Mine” (13, 34-35; 14, 6; 15,4).
    Antifonul 10:
   Cel Ce se îmbracă cu lumina ca și cu o haină stătut-a gol la judecată și a primit palme peste obraz din mâinile pe care le-a zidit. Și poporul cel călcător de lege a răstignit pe Domnul măririi pe Cruce. Atunci s-a rupt catapeteasma Templului; soarele s-a întunecat, nesuferind să vadă batjocorind pe Dumnezeu, de Cum se cutremură toate. Acelui să ne închinăm (Tipic bisericesc, Editura Arhiepiscopia Timișoarei, Timișoara, 2003, p. 303).