luni, 22 aprilie 2019

A doua Denie: Iisus discutând cu cărturarii și fariseii


     Din Evanghelie: Matei 22, 15-46; 23, 1-39
 ,,Ierusalime, Ierusalime, care omori pe prooroci și cu pietre ucizi pe cei trimiși la tine; de câte ori am voit să adun pe fiii tăi, după cum adună pasărea puii săi sub aripi, dar nu ați voit. Iată, casa voastră vi se lasă pustie; Căci vă zic: De acum nu Mă veți mai vedea până când nu veți zice: Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului” (37-39).
     Prima Sedealnă:
 Pe Mirele, fraților, să-L iubim, candelele noastre să le îngrijim, în virtuți strălucind și-n credință dreaptă; ca să intrăm împreună cu Dânsul la nuntă gătiți, cu fecioarele cele înțelepte ale Domnului. Că Mirele, ca un Dumnezeu, dă tuturor dar cunună nestricăcioasă (Tipic bisericesc, Editura Arhiepiscopiei Timișoarei, Timișoara, 2003, p. 272).
   Din Canon:
     De lenea sufletului meu dormitând eu, Mire-Hristoase, n-am agonisit candelă aprinsă din virtuți, și m-am asemănat fecioarelor cele neînțelepte, trândăvind în vremea lucrării. Stăpâne, nu-mi închide milostivirile îndurărilor Tale, ci scuturând somnul meu cel întunecat, scoală-mă și mă primește în cămara Ta, împreună cu fecioarele cele înțelepte, unde este glasul cel curat al celor ce prăznuiesc și strigă neîncetat: Doamne mărire Ție (Tipic bisericesc, p. 276).