duminică, 21 aprilie 2019

Prima Denie: Iisus și smochinul neroditor


Din Sfânta Scriptură: Matei 21, 18-44

            ,,…În cele din urmă, l-a trimis la ei pe fiul său, zicând: De fiul meu se vor rușina. Dar lucrătorii viei, văzându-l pe fiu, au zis între ei: Acesta este moștenitorl; veniți să-l omorâm și să avem noi moștenirea lui!... Și punând mâna pe el, l-au scos afară din vie și l-au omorât. […] Iisus le-a zis: <<Oare niciodată n-ați citit în Scripturi: Piatra pe care au nesocotit-o ziditorii, aceasta a ajuns în capul unghiului; de la Domnul s-a făcut aceasta și minunată este în ochii noștri? De aceea vă spun: Lua-se-va de la voi împărăția lui Dumnezeu și i se va da neamului care-i va face roadele….>> (37-38; 42-43).

            Canonul:

            Însumi am venit să slujesc lui Adam celui ce sărăcise, cu al cărui chip m-am îmbrăcat de bunăvoie Eu, Ziditorul, bogat fiind cu dumnezeirea, și să-Mi pun sufletul Meu răscumpărare pentru dânsul, Cel ce sunt nepătimitor cu dumnezeirea (Tipic bisericesc, Editura Arhiepiscopiei Timișoarei, Timișoara, 2003, p. 266).